Un proces de vanzare efecient este structurat in cateva etape, scopul final fiind acela de a afla si satisface nevoile reale ale interlocutorului. In mare, etapele sunt;
1. PLANIFICAREA SI PREGATIREA INTREGULUI PROCES
Aceasta etapa stabileste unde suntem si catre ce tel va indreptati, care sunt resursele de care dispuneti si in ce fel le folositi pentru a atinge scopul propus.
2. INITIEREA CONTACTULUI CU INTERLOCUTORUL
Indiferent daca acest contact este initiat telefonic sau direct,primul obiectiv pe parcurs este suscitarea interesului interlocutorului in directia serviciului propus. Ca atare, primul contact si prezentarea personala si a ideii generale legate de prezenta voastra in viata interlocutorului detin o importanta marita.
3. IDENTIFICAREA NEVOILOR CLIENTULUI
Afacerile pe termen lung au la baza satisfactia reciproca. Pentru a satisface nevoile interlocutoruluitrebuie sa i le stiti, nu-i asa? Aceasta etapa este esentiala si de aceea necesita o atentie sporita in tratare . Avand la baza comunicarea interumana, este complicata si plina de capcane, pentru evitarea carora exista totusi unele tehnici si metode utile.
4. REZOLVAREA OBIECTIILOR
In afara minunatelor situati in care clientul va cade in brate, este de asteptat sa apara obiecti. Nu le considerati afronturi personale! Ele sunt de obicei cereri mascate de informatie si rezolvarea lor inseamna, de cele mai multe ori, sa explicati mai in detaliumcate ceva despre dumneavoastra sau servici.
5. INCHIDEREA SI SECURIZAREA VANZARII
Momentul de maxima incarcare este cel in care interlocutorul se arata de acord cu oficializarea intentiilor dumneavoastra. Este un moment sensibil, in care aveti nevoie de multa grija !
6. ADMINISTRARE SI EVALUARE
Credeti ca, adata cu acceptul interlocutorului, procesul s-a incheiat? Nu, nu s-a incheiat. Aveti nevoie sa va puneti in ordine documentele si sa rememorati cum puteti avea mai mult succes data viitoare.
7. SERVICI POST-VANZARE
Unele lucruri se cumpara odata in viata.Cele mai multe, insa, se cumpara de mai multe ori.De ce sa lasati concurenta sa va fure vanzarile viitoare? De ce sa nu luati dumneavoastra crema? Asta inseamna sa faceti pur si simplu o urmarire post-vanzare mai buna decat altii. In beneficiul clientului si al dumneavoastra.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu